Anotace
Předložená monografie se zabývá podněty stávající pedagogické teorie, a to zejména teorií konstruktivistického pojetí výuky, prekoncepty a zprostředkování vědeckých obsahů ve vzdělávání. Jak uvádějí realizované výzkumy D. Nezvalové (2009), R. Duita, U. Kattmanna (2012), P. Jelemenské (2005) je třeba reflektovat potřeby společnosti, nové vědecké poznatky a pracovat s nimi na urovni sekundárního vzdělávání. Monografie je tak zaměřena na oblast zpřístupnění vybraných vědeckých poznatků z oblasti programování a algoritmizace prostřednictvím modelu didaktické rekonstrukce do výuky předmětů zaměřených na ICT v rámci vyššího sekundárního vzdělávání. Přispívá tak k soudobé odborné diskuzi zaměřené na možnosti využití ICT (informační a komunikační technologie) ve vzdělávání a pro vzdělávání.
Žánr a kategorie knihy Vybrané možnosti realizace výuky objektově orientovaného programování v rámci sekundárního vzdělávání