Anotace
Předkládaná publikace se zabývá problematikou dyslexie v dospělém věku a jejími projevy při studiu německého jazyka na vysoké škole. Východiskem předkládané knihy byl vlastní výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru vlivu optimalizace textu. Hlavním nástrojem výzkumu je optimalizace textu založená na praktické realizaci „hamburského konceptu srozumitelnosti“. Dále je brán ohled na obtížnost textu, pro jejíž určení existuje mnoho vzorců používajících různých faktorů. V této práci je vzhledem k charakteru analyzovaných textů aplikován vzorec LIX od C. H. Björnsona, který zohledňuje délku a počet slov a vět v textu. V práci jsou pro porovnání míry a kvality porozumění originálních a optimalizovaných textů popsány všechny textové báze formou propozic a tyto konfrontovány se sítí propozic zaznamenanou zkoumanými recipienty.
Žánr a kategorie knihy Aspekte des Fachtextverstehens im Deutschen bei Studenten mit Legesthenie