Anotace
Metodická příručka pro pedagogy vznikla ve snaze aktualizovat a inovovat technickou výchovu na školách prostřednictvím badatelsky orientovaného přístupu ke vzdělávání. Obsahem publikace jsou náměty na pracovní činnosti žáků odpovídající úrovni prvního stupně základní školy. Metodická příručka obsahuje celkem 27 metodických listů s pracovními postupy a fotodokumentací. Mimo to jsou součástí pracovních listů také specifické didaktické kategorie, mezi které patří edukační cíle, klíčové kompetence, motivace a další. Při tvorbě metodických listů se autoři rovněž snažili aplikovat prvky kritického myšlení, přičemž byl kladen důraz na reflexi a řízenou sebereflexi žáků. Publikace vznikla v rámci projektu Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání realizovaném na UP.
Žánr a kategorie knihy DIDATECH - Didaktická souprava pro výuku techniky. Tvoříme a bádáme ve výuce na prvním stupni ZŠ