Anotace
Metodika k této dílčí části katalogu PO je praktickým vodítkem pro identifikaci potřeb žáků s nezdravotními překížkami v učení a pro výběr vhodných podprných opatření z Katalogu PO. Popisuje zásadní témata pedagogické diagnostiky a podpory žáků, jejichž speciální vzdělávací potřeby pramení v sociálním znevýhodnění. Jsou zde zahrnuta následující témata: sociálněprávní ochrana dětí, dynamická diagnostika, zjišťování učebních stylů žáka, diagnostika dílčích funkcí podmiňujících úspěšné osvojování čtení, psaní a počítání, diagnostika chování žáka, možnosti zjišťování klimatu školní třídy atd. Velkou část informací zde uvedencýh lze přitom také využít při podpoře všech žáků ve tříde. Klíčovou částí metodiky je posuzovací schéma, v němž jsou popsány různé projevy žáků.
Žánr a kategorie knihy Metodika ke Katalogu podpůrných opatření - k dílčí části pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění