Anotace
Na 2. stupni základních škol bývá integrace žáků s různými překážkami v učení obtížnější. Roste náročnost učiva, rostou tlaky na výkon žáků, ve třídě působí více učitelů. Dospívání provází konfliktnější chování, žáky ve větší míře negativně ovlivňuje jejich sociální prostředí.Záměrem metodiky je přispět k odbornému růstu asistentů pedagoga, učitelů a vedení škol. V metodice najdete praktické tipy, příběhy, metodická doporučení a inspiraci pro efektivní spolupráci s AP. Metodika zohledňuje žáky se sociálním znevýhodněním jako součást inkluze - rozvíjení všech ve třídě v rámci jejich maximálních možností při zachování přirozené různorodosti. Metodika usiluje o oporu pro AP, která podporuje všechny žáky s jejich potřebami a překážkami v učení včetně dětí se sociálním znevýhodněním.
Žánr a kategorie knihy Metodika práce AP: Při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění - druhý stupeň ZŠ