Anotace
Publikace obsahuje řadu postupů a doporučení pro práci s dítětem se znevýhodněním z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu. Každé podpůrné opatření má vlastní kartu, v níž učitel nalezne konkrétní návody a postupy, jak se žákem s problémem v rozumové oblasti pracovat na zvýšení jeho čancí na efektivní vzdělávání. Tato dílčí část katalogu přináší i další informace. Zvláštní důraz je kladen na pedagogickou diagnostiku, tedy na činnost, kterou pedagogové vykonávají v rámci své běžné praxe. Velká část žáků bude s nějvětší pravděpodobností v prvním stupni podpory. Celý katalog i tato jeho dílčí část je přehledným manuálem metod, forem práce a organizačních i personálních opatření využitelných v každodenní pedagogické práci s konkrétním dítětem a žákem.
Žánr a kategorie knihy Katalog popdůrných opatření, dílčí část, pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu