Anotace
Metodika, kterou autorský tým asistentům pedagoga předkládá, úzce navazuje na Katalog podpůrných opatření pro žáky s poruchou autistického spektra nebo pro žáky s vybraným psychickým onemocněním. Za cíl si klade předložit asistentům v krátkém přehledu teoretická východiska a na konkrétních příkladech ukázat, jak v každodenní praxi při práci se žáky z cílové skupiny jednotlivá podpůrná opatření aplikovat. U žáků s PAS může být zapojení asistenta pedagoga klíčové bez ohledu na to, kde je žák vzděláván. Tedy je-li vzdělávání realizováno v běžném školním prostředí nebo ve speciální třídě, případně ve škole samostatně zřízené pro tyto žáky. Přítomnost AP zajistí implementaci PO v takové míře, která žákovi umožní zapojit se do vzdělávání způsobem, který odpovídá jeho individuálním schopnostem.
Žánr a kategorie knihy Metodika práce AP: Při aplikaci podpůrných opatření u žáků s poruchou autistického spektra nebo vybraným psychickým onemocněním