Anotace
Marketing v dnešním dynamicky se vyvíjejícím prostředí se stává neoddělitelnou součástí důsledného uspokojování potřeb zákazníků, spotřebitelů a zároveň představuje jeden z významných nástrojů dosahující cílů jednotlivých organizací nejen v rámci národních trhů, ale i v mezinárodním kontextu. Jeho hlavní charakteristika – uspokojování potřeb zákazníků – se dostává do popředí hlavně v souvislosti se změnami, které probíhají v rámci globalizačních procesů a odstraňování bariér v mezinárodních hospodářských vztazích. Internacionalizace a globalizace trhů je nezvratná, stejně jako skutečnost, že tendence zmenšování rozdílů mezi jednotlivými zeměmi narůstá. Zvýšeným pohybem osob, produktů, kapitálu a dynamickými změnami, kterými je doprovázen vývoj trhu, dochází dokonce i k určité homogenizaci potřeb a zákazníků. Z pohledu parciálních marketingových činností je nevyhnutelné respektovat uvedené procesy a přijímat rozhodnutí, které se týkají „získávání“ zákazníků nejen na domácím trhu, ale i zahraničním, či dokonce na globálním trhu.
Žánr a kategorie knihy Mezinárodní marketing