Anotace
Cílem této vysokoškolské učebnice je vytvoření metodického tutoriálu - studentské příručky, která studenty postupně seznámí s tvorbou jednotlivých vizualizací v programu 3D Studio Max tak, aby byli schopni transformovat své návrhy do 3D podoby v grafických programech. Učebnice postupně seznamuje studenty s pracovním prostředím programu a posléze detailně popisuje každý krok modelování nábytkových prvků, včetně vymodelování samotného prostoru interiéru. Dále řeší aplikaci všech potřebných materiálů a textur na vymodelované objekty, nastavení světel, rendering a v neposlední řadě i postprodukci obrázků v bitmapovém editoru Adobe Photoshop. V práci je kladen důraz především na srozumitelnost a zohledňování získaných znalostí v praxi, jak už při navrhování interiéru tak i při tvorbě vizualizací na zakázku. V poslední řadě je důležité počítat s tím, že samotný program 3D Studio Max nezvládne vše, a je nutné používat i jiné programy k renderingu či postprodukci a využívat na maximum spolupráci těchto programů. Uvedený metodický tutoriál vychází ze závěrečné magisterské práce Luďka Černého s názvem ""Vytvoření metodického tutoriálu pro navrhování interiéru v programu 3D Studio Max"", která byla vypracována pod odborným vedením Ing. Jaroslava Svobody, Ph.D. Vzorem pro úvodní kapitoly byla i publikace autorů Voráčová, Š., Hykš, O.: Úvod do modelování v 3dsMax 7.0, ČVUT v Praze. Studentskou nejaktuálnější verzi programu 3ds Max nebo 3ds Max Design si můžete zdarma stáhnout po registraci ze stránky http://students.autodesk.com/.
Žánr a kategorie knihy Vizualizace v CAD I.