Anotace
Monografie seznamuje čtenáře s výsledky mezinárodního výzkumu, který byl zaměřený na aktuální problematiku v oblasti připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky. Hlubší analýza se vztahuje zejména k populaci českých dětí, ale do výzkumu se zapojily i spolupracující zahraniční vysokoškolské instituce (Slovensko, Slovinsko, Polsko). Jedná se o státy, v nichž prochází předškolní vzdělávání taktéž reformou jako je tomu v ČR. Prostřednictvím monografie čtenář získá ucelený pohled v oblasti připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v ČR. Nelze opomenout skutečnost, že problematika školní zralosti nebyla v ČR v tomto pojetí řešena v posledních několika desetiletích. Monografie je určena zejména odborné veřejnosti, ale i studentům pedagogických fakult.
Žánr a kategorie knihy Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula