70%
Kultura individualismu
Nakladatel: | Sociologické nakladatelství (SLON) |
ISBN: | 978-80-7419-104-6 |
EAN: | 9788074191046 |
Termín: | 02.10.2012 |
Pořadí vydání: | 1. |
Jazyk: | ![]() |
Rozsah (počet stran): | 262 |
Formát (výška x šířka): | 200 x 140 mm |
Vazba: | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Materiál: | kniha |
Edice: | POST |
Anotace
Autorka se v této knize zabývá každodenním životem ve světle tzv. kritické sociologie (zejména P. Bourdieua). Ústředními tematickými motivy práce jsou transformace vkusu, tzv. kulturní narcismus, vztah životního stylu a tržní ekonomiky, ale také „medikalizace“ našich životů (zdraví jako předmět osobní péče a současně objekt „tržní kultury“) apod. Autorka kriticky promýšlí fenomén kultu úspěchu, který vede nejen k nebezpečné „workholizaci“, ale také k radikální individualizaci jedinců, což se projevuje oslabením citových kontaktů a reálných interpersonálních vazeb.
Žánr a kategorie knihy Kultura individualismu
Naučná » Společenské vědy |