Homo spotřebitel
Nakladatel: | Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica |
ISBN: | 978-80-245-1822-0 |
EAN: | 9788024518220 |
Termín: | 05.06.2012 |
Pořadí vydání: | 1. |
Jazyk: | čeština |
Rozsah (počet stran): | 320 |
Formát (výška x šířka): | 257 x 182 mm |
Vazba: | brožovaná |
Materiál: | kniha |
Anotace
Cílem publikace je charakteristika chování spotřebitele. Homo spotřebitel je zobrazován jako jednota 2 úrovní: makroekonomické, rodinné a individuální. Všechny tři polohy mají na jeho chování zásadní vliv, i když jsou subjektivně vnímány s různou intenzitou. Na makro úrovni jsou tvořeny klíčové rozměry celkové úrovně spotřeby, projevují se na ní dynamika vývoje spotřeby a vliv základních determinant ekonomiky, technického vývoje užitných vlastností produktů a potřeb podmíněných soužitím s přírodou. Vývoj je definován jednak trendy, jejich variabilitou (koridory vývoje). Spotřebitel je vyjadřován ve virtuální podobě ""průměrného"" spotřebitele. Ten se projevuje i jako norma, od které se odvíjejí aspirace spotřebitele, představy bohatství a chudoby. A jou tak jedním z východisek spotřebního chování.