86%

Problém médií

978-80-902831-2-1
978-80-902831-2-1
Autor:
Podtitul:Jak uvažovat o dnešních médiích
Originál:The Political Economy of Media
Jazyk (původní knihy):Jazyk vydání angličtina angličtina
Zkuste koupit knihu na KOSMAS.czPřidat komentářPřidat recenziPřidat odkazPřidat obálkuPřidat inzerát na knihu do bazaru
978-80-902831-2-1
978-80-902831-2-1
Nakladatel:Nakladatelství Grimmus
ISBN:978-80-902831-2-1
EAN:9788090283121
Termín:
Pořadí vydání:1.
Jazyk:Jazyk vydání čeština čeština
Překladatel:Barbora Holubová
Editor:Roman Schmidt
Rozsah (počet stran):144
Formát (výška x šířka):186 x 118 mm
Vazba:měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Materiál:kniha
Edice:Média

Anotace

Slouží média obecnému blahu, nebo oligarchii? Je mediální systém založený na velkých korporacích slučitelný s životaschopnou demokratickou veřejnou sférou? Jak fungují politické principy, které takový systém vytvářejí? To jsou klíčové otázky protínající texty Roberta McChesneye. McChesney v nich zkoumá témata politické ekonomie médií, mezi něž patří např. vztah žurnalistiky k demokratické praxi, porozumění propagandě (vládní i komerční), souvislosti mezi komerčními médii a depolitizací společnosti, zvláštní role inzerce ve formování mediálního trhu i obsahu, vztah médií ke globálnímu a současnému kapitalismu, vliv komercializace na kulturu, veřejnoprávní vysílání atd. Přináší hutnou kritiku probíhajícího procesu degradace žurnalistiky.

Žánr a kategorie knihy Problém médií

Naučná » Společenské vědy