64%

Valenční možnosti verbonominálních spojení v publicistickém stylu (v rusko-českém srovnávacím plánu)

978-80-244-1933-6
978-80-244-1933-6
Autor:
Jazyk (původní knihy):Jazyk vydání čeština čeština
Zkuste koupit knihu na KOSMAS.czPřidat komentářPřidat recenziPřidat odkazPřidat obálkuPřidat inzerát na knihu do bazaru
978-80-244-1933-6
978-80-244-1933-6
Nakladatel:Univerzita Palackého v Olomouci
ISBN:978-80-244-1933-6
EAN:9788024419336
Termín:
Pořadí vydání:1.
Rozsah (počet stran):400
Formát (výška x šířka):210 x 148 mm
Vazba:měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Materiál:kniha

Anotace

Téma předložené monografie spadá především do oblasti syntaxe. Valenční teorie je zde však aplikována na ustálená verbonominální spojení (VNS), tj. gramatický jev přesahující z gramatiky také do lexikologie, frazeologie a stylistiky a vyskytující se velmi často nejen v publicistickém stylu. V naší lingvistické tradici mu však zatím nebyla věnována komplexní a detailní pozornost. V práci se vychází z bohatého ruského a českého jazykového materiálu denního tisku posledních let (od r. 1998 do r. 2005) v tištěné i elektronické podobě. V knize nelze opomenout obsáhlý a originální seznam odborné literatury, který je uspořádán nejen abecedně, ale také tematicky, s členěním pramenů podle jejich tematické příslušnosti, druhu i jazyka i dalších kritérií.

Žánr a kategorie knihy Valenční možnosti verbonominálních spojení v publicistickém stylu (v rusko-českém srovnávacím plánu)

Učebnice » Učebnice pro vysoké školy