73%

počítače ve vyučování přírodovědných předmětů

80-7238-333-7
80-7238-333-7
Autoři:, Jan Hosnedl, Milena - Zdráhalová
Jazyk (původní knihy):Jazyk vydání čeština čeština
Zkuste koupit knihu na KOSMAS.czPřidat komentářPřidat recenziPřidat odkazPřidat obálkuPřidat inzerát na knihu do bazaru
80-7238-333-7
80-7238-333-7
Nakladatel:Fraus
ISBN:80-7238-333-7
EAN:9788072383337
Termín:
Pořadí vydání:1.
Jazyk:Jazyk vydání čeština čeština
Rozsah (počet stran):120
Formát (výška x šířka):225 x 160 mm
Vazba:měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Materiál:kniha

Anotace

Nová kniha z řady pedagogické literatury se věnuje stále aktuálnímu problému využívání počítačů ve vyučování. Z množství současných publikací, zabývajících se touto problematikou, vybočuje především co možná nezávislým a kritickým pohledem. Nejde v ní o to, za každou cenu přesvědčit další učitele, aby nějak výpočetní techniku ve výuce využívali jen proto, aby si mohl úředník udělat další čárku nebo prodejce hardwaru či softwaru zvýšil svůj obrat. Autoři jsou zkušení učitelé, kteří mají mnohaletou praxi ve využívání výpočetní techniky, nejsou ale na jejích dodavatelích v ničem závislí. Mohou si proto dovolit dívat se na počítač a jeho přídavná zařízení skutečně jen jako na jedny z mnoha nástrojů realizace pedagogického procesu a kriticky posuzovat, k čemu se konkrétní technické a programové vybavení hodí hodně, k čemu méně a k čemu vůbec. Knihu lze tedy doporučit zejména velké skupině učitelů, kteří se s výpočetní technikou ve škole teprve nyní začínají seznamovat a rozhodují se zda, jak a k čemu ji využijí ve vlastním vyučování. V knize naleznou osobní zkušenosti a doporučení svých kolegů, kteří měli to štěstí, že se k výpočetní technice dostali dříve, a tuto příležitost úspěšně využili. Tyto zkušenosti a doporučení jsou určeny nikoli k trpnému přebírání, ale k prostudování, zvážení a tvořivému využití. V knize jsou probírány možnosti efektivního využití různých konfigurací a různého množství výpočetní techniky – od jednoho počítače na škole či v učebně až po plně vybavené počítačové učebny, dataprojektory ve třídách apod. V oblasti programového vybavení se autoři samozřejmě nemohou zabývat celou škálou dostupných produktů. Nicméně se snaží uvést obecnější zkušenosti na příkladě alespoň jednoho zástupce každého z obecnějších druhů ve škole využívaných programů. Přitom se zabývají využitím těchto prostředků ve všech fázích výukového procesu – včetně přípravy, vyhodnocování či pomocné administrativy. Z hlediska školních předmětů je obsah knihy soustředěn na přírodovědnou oblast – jednotlivé hlavní kapitoly jsou věnovány matematice, fyzice, chemii a zeměpisu. Hlavní z obecných zkušeností, které autoři v knize předávají, je, že pro každou –i pro „slabou“ či jinak problematickou – konfiguraci technického i programového vybavení existují možnosti, jak ji pro usnadnění práce učitele či zlepšení výukového procesu alespoň částečně využít, jen je třeba zvolit vhodné cesty. A právě tyto cesty autoři pomáhají čtenáři najít.

Žánr a kategorie knihy počítače ve vyučování přírodovědných předmětů

Učebnice