77%

Drucker na každý den

80-7261-140-2
80-7261-140-2
Autor:
Podtitul:366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci
Jazyk (původní knihy):Jazyk vydání angličtina angličtina
Zkuste koupit knihu na KOSMAS.czPřidat komentářPřidat recenziPřidat odkazPřidat obálkuPřidat inzerát na knihu do bazaru

Vydání knihy :

Drucker na každý den
Drucker na každý den
Nakladatel:Management Press
ISBN:978-80-7261-140-9
EAN:9788072611409
Termín:
Jazyk:Jazyk vydání čeština čeština
Překladatel:Irena Grusová
Rozsah (počet stran):432
Formát (výška x šířka):205 x 145 mm
Materiál:kniha
Edice:Knihovna světového managementu

Anotace

Kniha Drucker na každý den, jejíž český překlad připravilo a s podtitulem 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci vydává nakladatelství Management Press (váz., 432 str., doporučená cena 510 Kč, z angl. orig. knihu přeložila Irena Grusová), je poslední autorskou knihou významného myslitele a zakladatele moderního managementu Petera F. Druckera, jenž nás opustil v listopadu roku 2005 ve věku nedožitých devadesáti šesti let.

S editorskou přípravou knihy autorovi pomáhal jeho dlouholetý kolega z Claremont Graduate University Joseph A. Maciariello, znalec jeho díla a člověk, jenž podle vyjádření Petera Druckera „zná Druckera lépe než Drucker“.

Jak již podtitul knihy naznačuje, kniha přináší 366 pečlivě vybraných ukázek z celého Druckerova obsáhlého objevitelského díla, a to ve formě „kalendáře“ inspirativních „čtení“: každou stránku, resp. každý den uvádí autentická klíčová myšlenka, po níž následuje textová ukázka k určitému tématu a poté podnět k jednání a k účinnému uplatnění Druckerových myšlenek v praktickém životě.

Kniha přináší dosud nejucelenější a nejreprezentativnější průřez bohatým Druckerovým „zakladatelským“ dílem – ukázky z jeho klíčových knih, které vyšly v rozpětí téměř sedmdesáti let a jimiž položil teoretické základy managementu jako uceleného oboru a ovlivnil téměř každý aspekt jeho praxe, například koncepcemi decentralizace, „reprivatizace“, posilování pravomocí, znalostí v roli rozhodujícího ekonomického zdroje atd. atd.

Druckerovy pronikavé, avšak jasně a srozumitelně formulované myšlenky se dotýkají široké řady dalších důležitých témat, jako jsou např. určení skutečného oboru podnikání a účelu podniku, podniková strategie, marketing, společenská odpovědnost organizace, inovace, vedení a osobní rozvoj lidí, rozvoj manažerských dovedností, řízení změn, rozhodování, řízení času, ale také světová ekonomika, neziskové organizace…

Kniha tak skvěle dokumentuje i to, čím se Peter Drucker lišil od jiných myšlenkových vůdců, totiž že se kromě toho, jak podnik vynakládá a řídí své zdroje, zajímal i o to, jak takový podnik vnímá svou společenskou roli a společenskou odpovědnost, jaký je jeho hodnotový systém a jak ovlivňuje své odvětví, společenství, v němž působí, širší společnost a samozřejmě i život jednotlivců a jejich rodin.

Management Drucker nechápal jen jako „technický nástroj“ efektivního organizování ekonomických zdrojů, ale jako „svobodné umění“, jehož součástí jsou proto i zřetele historické, právní a společenskovědní a které se zabývá především lidmi, jejich společenstvími a hodnotami. Druckerův zájem se proto neomezoval jen na management podnikových organizací. Celoživotní pozornost věnoval i jeho uplatňování v organizacích veřejného a neziskového sektoru, ve státní správě a samosprávě, ve školství a zdravotnictví. Efektivní, výkonné organizace, v nichž lidé nacházejí svůj status a svou funkci, považoval za nutný předpoklad „fungující společnosti“, která je imunní vůči všem formám totalitarismu a je zárukou svobody a demokracie.

Svazek Drucker na každý den tak představuje nevyčerpatelný zdroj poznatků a praktických podnětů pro manažery a podnikatele, kteří chtějí být dostatečně připraveni, aby se dokázali vyrovnat s četnými výzvami, jimž musí ve svém každodenním pracovním i občanském životě čelit. Zpřístupňuje Druckerovo dílo také novým generacím manažerů a zájemců o management, kteří se chtějí důkladně zorientovat v předmětu svého zájmu a hledají k tomu spolehlivého průvodce.