Drucker na každý den
Nakladatel: | Management Press |
ISBN: | 978-80-7261-140-9 |
EAN: | 9788072611409 |
Termín: | 2009 |
Jazyk: | čeština |
Rozsah (počet stran): | 432 |
Formát (výška x šířka): | 205 x 145 mm |
Materiál: | kniha |
Edice: | Knihovna světového managementu |
Anotace
Kniha Drucker na každý den, jejíž český překlad připravilo a s podtitulem 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci vydává nakladatelství Management Press (váz., 432 str., doporučená cena 510 Kč, z angl. orig. knihu přeložila Irena Grusová), je poslední autorskou knihou významného myslitele a zakladatele moderního managementu Petera F. Druckera, jenž nás opustil v listopadu roku 2005 ve věku nedožitých devadesáti šesti let.
S editorskou přípravou knihy autorovi pomáhal jeho dlouholetý kolega z Claremont Graduate University Joseph A. Maciariello, znalec jeho díla a člověk, jenž podle vyjádření Petera Druckera „zná Druckera lépe než Drucker“.
Jak již podtitul knihy naznačuje, kniha přináší 366 pečlivě vybraných ukázek z celého Druckerova obsáhlého objevitelského díla, a to ve formě „kalendáře“ inspirativních „čtení“: každou stránku, resp. každý den uvádí autentická klíčová myšlenka, po níž následuje textová ukázka k určitému tématu a poté podnět k jednání a k účinnému uplatnění Druckerových myšlenek v praktickém životě.
Kniha přináší dosud nejucelenější a nejreprezentativnější průřez bohatým Druckerovým „zakladatelským“ dílem – ukázky z jeho klíčových knih, které vyšly v rozpětí téměř sedmdesáti let a jimiž položil teoretické základy managementu jako uceleného oboru a ovlivnil téměř každý aspekt jeho praxe, například koncepcemi decentralizace, „reprivatizace“, posilování pravomocí, znalostí v roli rozhodujícího ekonomického zdroje atd. atd.
Druckerovy pronikavé, avšak jasně a srozumitelně formulované myšlenky se dotýkají široké řady dalších důležitých témat, jako jsou např. určení skutečného oboru podnikání a účelu podniku, podniková strategie, marketing, společenská odpovědnost organizace, inovace, vedení a osobní rozvoj lidí, rozvoj manažerských dovedností, řízení změn, rozhodování, řízení času, ale také světová ekonomika, neziskové organizace…
Kniha tak skvěle dokumentuje i to, čím se Peter Drucker lišil od jiných myšlenkových vůdců, totiž že se kromě toho, jak podnik vynakládá a řídí své zdroje, zajímal i o to, jak takový podnik vnímá svou společenskou roli a společenskou odpovědnost, jaký je jeho hodnotový systém a jak ovlivňuje své odvětví, společenství, v němž působí, širší společnost a samozřejmě i život jednotlivců a jejich rodin.
Management Drucker nechápal jen jako „technický nástroj“ efektivního organizování ekonomických zdrojů, ale jako „svobodné umění“, jehož součástí jsou proto i zřetele historické, právní a společenskovědní a které se zabývá především lidmi, jejich společenstvími a hodnotami. Druckerův zájem se proto neomezoval jen na management podnikových organizací. Celoživotní pozornost věnoval i jeho uplatňování v organizacích veřejného a neziskového sektoru, ve státní správě a samosprávě, ve školství a zdravotnictví. Efektivní, výkonné organizace, v nichž lidé nacházejí svůj status a svou funkci, považoval za nutný předpoklad „fungující společnosti“, která je imunní vůči všem formám totalitarismu a je zárukou svobody a demokracie.
Svazek Drucker na každý den tak představuje nevyčerpatelný zdroj poznatků a praktických podnětů pro manažery a podnikatele, kteří chtějí být dostatečně připraveni, aby se dokázali vyrovnat s četnými výzvami, jimž musí ve svém každodenním pracovním i občanském životě čelit. Zpřístupňuje Druckerovo dílo také novým generacím manažerů a zájemců o management, kteří se chtějí důkladně zorientovat v předmětu svého zájmu a hledají k tomu spolehlivého průvodce.