Anotace
O potřebě změn ve školství po roce 1989 takřka nikdo nepochyboval. Jaké byly záměry, co se skutečně podařilo a kam by mělo české základní školství dále směřovat? Jaké jsou trendy změn ve školství v ostatních evropských zemích? Autoři publikaci Proměny primárního vzdělávání v ČR vycházejí z empirických výzkumů a analyzují klíčové reformní tendence v oblasti primárního vzdělávání v posledních deseti letech. Ukazují, jak se změnilo pojetí školy jako celku, cíle jednotlivých vzdělávacích oblastí i každodenní život školy (proměny v oblasti metod a strategií výuky, komunikace a klimatu ve třídě, způsobů hodnocení žáků apod.). Pozornost věnují i alternativním a inovativním přístupům ke vzdělávání a hodnocení mladších žáků, otázkám integrace žáků s postižením. Kniha je určena učitelům a ředitelům základních škol, případně mateřských škol, studentům pedagogiky, specialistům v oblasti vzdělávací politiky i angažovaným rodičům.
Žánr a kategorie knihy Proměny primárního vzdělávání v ČR