Vedení procesu změny
Nakladatel: | Management Press |
ISBN: | 978-80-7261-015-0 |
EAN: | 9788072610150 |
Termín: | 2008 |
Pořadí vydání: | dotisk 1. |
Jazyk: | čeština |
Rozsah (počet stran): | 192 |
Formát (výška x šířka): | 205 x 145 mm |
Vazba: | brožovaná |
Materiál: | kniha |
Anotace
Kniha Johna Kottera Vedení procesu změny (s podtitulem Osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice její dotisk připravilo nakladatelství Management Press, brož., 192 str., doporučená cena 290 Kč, z anglického originálu ji přeložila H. Škapová) se zabývá strategickým chováním firem v podmínkách rychlých a dramatických proměn ekonomického prostředí. Sama vnitřní změna firmy – ať již jde např. o zavádění programů zvyšování jakosti, reengineering, změnu firemní kultury apod. – nebude úspěšná, říká tento proslulý americký autor a světově uznávaný odborník v problematice vedení lidí a realizace transformačních projektů, pokud manažeři odpovědní za transformaci podniků nezmění své metody a své chování a nebudou se orientovat spíše na „měkké“ metody vedení lidí než na čistě manažerské přístupy.
„Mnohem lepších výsledků dosáhneme, nebudeme-li změny řídit, ale vést,“ tvrdí autor a dokazuje, proč právě čistě manažerský přístup při jejich realizaci vede k nezdaru (Kotter se domnívá, že podstatou všech problémů a neúspěchů, kterým manažeři při transformaci svých podniků musí čelit, je volba chybných metod a podcenění významu interní komunikace a „vůdcovských“ přístupů; nutnými důsledky takových kroků jsou jen nedostatečné změny chování podniku a jeho zaměstnanců.)
John Kotter analyzuje příklady více než sta firem usilujících o úspěšnou transformaci a posílení své konkurenceschopnosti. Odhaluje nejčastější chyby, jichž se manažeři v průběhu realizace procesu změny dopouštějí, a koncipuje osmibodový proces úspěšné transformace: jak při transformaci postupovat, jak se vyrovnat s případnými překážkami a transformaci dovést do zdárného konce. Poukazuje na nezbytnost vyvolat přesvědčení o naléhavosti změny a nutnosti ji podstoupit, ukazuje, jak je důležité formulovat společnou vizi a získat pro její realizaci širokou podporu mezi manažery a ostatními zaměstnanci podniku, jak překonávat přirozené obavy a nechuť lidí k změnám a jak dosažené výsledky pevně zakotvit do podnikové kultury, aby transformační úsilí přineslo dlouhodobý efekt.
Obsah knihy „Vedení procesu změny“
Předmluva
ČÁST I Problém změny a jeho řešení
1. Transformace organizace: proč podniky selhávají
2. Úspěšná změna a síly, které ji pohánějí
ČÁST II Osmibodový proces změny
3. Vyvolání vědomí naléhavosti uskutečnit změny
4. Sestavení koalice prosazující změny
5. Vytvoření vize a strategie
6. Komunikace transformační vize
7. Posílení pravomocí zaměstnanců v širokém měřítku
8. Vytváření krátkodobých vítězství
9. Využití výsledků a podpora dalších změn
10. Zakotvení nových přístupů do podnikové kultury
ČÁST III Důsledky pro jedenadvacáté století
11. Organizace budoucnosti
12. Vedení a celoživotní vzdělávání