Mediální právo
Nakladatel: | Aleš Čeněk |
ISBN: | 978-80-7380-382-7 |
EAN: | 9788073803827 |
Termín: | 08.06.2012 |
Pořadí vydání: | 1. |
Jazyk: | čeština |
Rozsah (počet stran): | 402 |
Vazba: | brožovaná |
Materiál: | kniha |
Anotace
Publikace poskytuje komplexní přehled právní úpravy jednotlivých aspektů médií v České republice, a to jak z oblasti úpravy veřejnoprávní, tak i soukromoprávní. Vedle rozboru právní regulace a jejímu ovlivnění evropskou legislativou, je do textu zakomponována i současná judikatura. V knize jsou vymezeny základní instituty mediálního práva, ale pozornost je věnována i teoretickým otázkám vymezení médií a jejich funkcím a systémovému zařazení institutů mediálního práva. Kniha se věnuje historii mediálního práva a médií vůbec na území českých zemí, institucionální, ale i obsahové regulaci tiskových médií. Těžiště publikace spočívá v rozboru právních norem týkajících se elektronických médii s tím, že vymezuje jejich specifika a stanoví rozdíly mezi veřejnoprávními a soukromými elektronickými médii. Z institucionálního hlediska jsou rozebrány dvě nejdůležitější instituce veřejnoprávního elektronického vysílání, a to Česká televize a Český rozhlas a jejich plnění úkolu veřejné služby v oblasti vysílání.