Mediální právo
Nakladatel: | Aleš Ćeněk |
ISBN: | 80-86473-79-1 |
EAN: | 978-80-86473- |
Termín: | 23.08.2004 |
Pořadí vydání: | 1 |
Jazyk: | čeština |
Rozsah (počet stran): | 296 |
Formát (výška x šířka): | 204 x 148 mm |
Vazba: | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Materiál: | kniha |
Edice: | Právnická |
Anotace
Tato publikace se zabývá odvětvím práva, které není v tradiční systematice třídění právních odvětví považováno za samostatné právní odvětví, nicméně se jedná o odvětví, které se v důsledku masivního rozvoje médií zcela jistě v blízké budoucnosti etabluje jako svébytný a ucelený systém právních norem. V zahraniční právní vědě a praxi o mediálním právu, jakožto o právním odvětví, nemá nikdo pochyb, o čemž svědčí bohatá literatura, která doposud u nás chyběla. Jedná se tedy o zcela první dílo svého druhu, které je u nás vydáváno. Obsah tvoří zevrubný výklad právní úpravy základních druhů médií, a to tiskových a elektronických, jakož i postavení regulačních orgánů mediálního trhu, jejich fungování a vliv. Stranou nezůstává ani právní úprava vlastního obsahu médií, tedy reklamy, nekalé soutěže a ochrany osobnosti. Obzvláštní důraz je pak kladen na popis vztahů mezi zpravodajstvím v jeho různých podobách a ochranou osobnosti. Cílem této publikace je rovněž přinést orientaci v oblasti autorského práva a jeho působení na obsah médií. Publikace je doplněna o historický výklad mediálního práva na našem území a o právní úpravu ve vybraných evropských zemích.